Som en del av moderniseringen av Brønnøysundregistrenes tjenester planlegger BR nå å avvikle dagens nettbutikk og i stedet tilby årsregnskap og bærekraftsrapportering gjennom en ny oppslagstjeneste for virksomheter.
Veikart for utviklingen i Regnskapsregisteret:
Ny tjeneste for årsregnskap og bærekraftsrapporter ble lansert 1. mars 2025.
Årsregnskap i nettbutikken fases ut innen 31.12.2025.
API for uthenting av regnskapskopier er nå tilgjengelig og dokumentasjon finnes her: Swagger UI
Har du noen spørsmål? Eller sitter på en god ide? Hjelp oss til å bli bedre. Del dine tilbakemeldinger nå.
Tusen takk, denne siden har jeg også klart å finne frem til slik at jeg har muligheten til å hente ned data. Jeg har litt problemer med lønnskostnader, de kommer ut som «blank» eller N/A. Er det vanlig?
Jeg tenkte at det nye APIet ville være en del annerledes og kanskje ha fleksibiliteten til å hente ned årsregnskap for flere perioder (år). Vil det være en mulighet?
Dette er det samme api’et som tidligere, vi har bare utvidet med muligheten for å hente ut selve kopien av årsregnskapet. Kopi av årsregnskap kan hentes ned for opp til 15 år.
Når det gjelder lønnskostnader så er dette en verdi som pr i dag ikke er tilgjengelig i det åpne api’et. Denne opplysningen inngår i sumDriftskostnad.